مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

چهارشنبه 15 مرداد 1399
14:24
دانتل

روال آزمون دکتری به شیوه نیمه متمرکز است. تمامی داوطلبان برای ورود به دوره دکتری، علاوه بر گذراندن آزمون بایستی در مصاحبه نیز شرکت کنند. لذا آنچه برای همه داوطلبان دوره دکتری مسلم است، اهمیت و حساسیت مصاحبه است. این مقاله برای اطلاع بیشتر داوطلبان پیرامون چند و چون مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد است.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبان دکتری 99 که انتخاب رشته کرده و حد نصاب تراز واحد دانشگاهی مد نظر خود را کسب کرده‌اند، به جلسه مصاحبه دعوت می‌شوند. با توجه به شرایط کرونایی زمان اعلام اسامی داوطلبانی که برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دعوت می‌شوند، مشخص نیست. لیست این افراد از طریق سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.iau.ac.ir اعلام می‌گردد. مصاحبه دانشگاه آزاد به صورت استانی است. یعنی هر استان برای واحد های خود یک مرکز را معرفی می‌کند. همچنین زمان مصاحبه برای واحدهای مختلف دانشگاه آزاد متفاوت است.

بسیاری از داوطلبین بعلت شرایط کرونایی و تغییر زمان بندی ها در مورد زمان مصاحبه سردرگم هستند. لازم به ذکر است زمان مصاحبه هنوز اعلام نشده اما به محض مشخص شدن این زمان از طریق سایت دانتل به اطلاع همراهان همیشگی خواهد رسید.


نحوه مصاحبه دکتری

نحوه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری متفاوت است. داوطلبان برای واحدهای مختلف در یک استان، فقط یک مصاحبه می‌دهند اما باید برای هر استان به صورت جداگانه مصاحبه بدهند. این امر بدلیل متمرکز بودن مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد است.

داوطلبان علاقه‌مند به دوره دکتری باید بدانند که محور بحث‌های جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شامل؛ سابقه‌ی علمی، آموزشی و پژوهشی است. رزومه تحصیلی و شغلی داوطلب، مقالات چاپ شده و تسلط به زبان انگلیسی نیز برای اساتید مهم است. از داوطلب انتظار میرود بتواند به سوالات علمی تخصصی هیات مصاحبه‌ کننده به خوبی پاسخ بدهد. انگیزه ادامه تحصیل داوطلبان هم برای اساتید مهم است و در مورد آن از داوطلب پرسیده می‌شود.

داوطلبین برای حضور در جلسه مصاحبه، باید در پورتال دانشگاه آزاد ثبت نام کرده و هزینه پرداخت کنند. علاوه بر هزینه مدارک خواسته شده را در سایت بارگزاری کنند.

در صورتی که برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با مشکل مواجه شدید یا نیاز به راهنمایی داشته باشیدد می‌توانید از مشاوران دکتری مجموعه تحصیلی دانتل راهنمایی بگیرید.


آمادگی برای مصاحبه دکتری

داوطلبان باید بدانند که از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته تا زمان مصاحبه بیش از یک ماه زمان دارند که آماده شوند. اعتماد به نفس گام اول برای موفقیت در جلسه مصاحبه دکتری است. تسلط بالا و اعتماد به توانمندی های خود در این جلسه خیلی مهم است و نظر مثبت هیات داور را جلب می‌کند.

سه محور مهم که داوطلبان باید بتوانند در جلسه مصاحبه در مورد آن صحبت کنندعبارتند از؛

رزومه تحصیلی و شغلی؛ داوطلبان برای تقویت رزومه خود و گرفتن امتیازات این بخش می‌توانند برای چاپ نوشته‌های علمی خود اعم از کتاب و مقالات تلاش کنند.

سوالات کلی تخصصی رشته؛ به داوطلبان توصیه می‌شود، این است که نکات مهم و بحث‌های تخصصی مطرح در رشته خود را مرور کنند و نیز بر متن پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود مسلط باشند.

تسلط بر زبان انگلیسی؛ نکته مهم دیگر مساله زبان است. لازم است داوطلبان در صورت امکان برای گرفتن مدرک زبان انگلیسی خود تلاش کنند. در صورتی که نمی‌توانید مدرک زبان خود را در این زمان بگیرید، واژگان تخصصی رشته خود را مرور کنید تا در جلسه مصاحبه بتوانید به سوالات هیات مصاحبه‌کننده پاسخ دهید.

بخش عمده ی آمادگی برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، آمادگی روحی و روانی برای جلب رضایت و توجه اساتید است؛ بهتر است پیش از برگزاری، جلسه را با خود تمرین و مرور کنید.


مشاورین تخصصی دکتری؛ به داوطلبین کمک می کنند آمادگی خود را بالا ببرند؛ بهتراست پیش از نزدیک شدن به زمان مصاحبه دکتری بفکر آماده سازی خود باشید. برای تماس با این مشاورین با مجموعه تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99


[ بازدید : 247 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانتل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]